ERP.BG преминава изцяло към модела „софтуер като услуга“

Всички софтуерни решения на компанията вече ще се предлагат само на абонаментен принцип в „облачна“ среда.

Дата:

Автор:

Българската софтуерна компания ERP.BG занапред ще предлага бизнес софтуерните си решения изцяло на абонаментен принцип – по модела „софтуер като услуга“ (SaaS – Software as a Service). Стъпката е продължение на дългосрочната стратегия на компанията за налагане на нейните SaaS решения и с нея тя на практика преминава към следващото ниво на развитие на бизнес софтуера. Промяната важи както за ERP система EnterpriseOne ERP, така и за едноименната CRM система – EnterpriseOne CRM, като всички техни бъдещи версии ще се предлагат единствено под формата на услуга. Този модел означава, че клиентите използват софтуера на абонаментен принцип, не се занимават с поддръжката на сървър, система се намира в защитен собствен или публичен център за данни („облак“) и всички потребители могат да я достъпват и използват отдалечено – от всякъде и по всяко време. ERP.BG предлага SaaS версии на своите продукти от няколко години и занапред изцяло ще се фокусира върху абонаментния модел, което ще позволи по-чести обновления на системата, ще осигури безпроблемна и скоростна работа на всички нейни решения и ще подобри продуктивността и сигурността, в сравнение с on-premise вариантите (инсталирани на място).

“Преминаването изцяло към SaaS модел и „облачна“ архитектура ще позволи на екипа ни да развива EnterpriseOne много по-бързо и по-стабилно. Занапред ще можем да извършваме по-чести обновления на системата, което ще подобри продуктивността и сигурността на потребителите по-бързо отколкото това би се случило при традиционния тип инсталации. Залагайки изцяло на този модел, ние категорично потвърждаваме, че това е бъдещето и няма никакъв смисъл да се правят инвестиции в развитието на on-premise бизнес софтуер“ – посочва Иван Аржентински, управляващ съдружник в ERP.BG.

Използването на „облачни“ технологии е предвидено още при създаването на ERP системата EnterpriseOne през 2001 г., но инфраструктурата преди 2010 г. не позволяваше масовото и пълно преминаване към подобен начин на употреба. Самият EnterpriseOne Server, който заема ключово място в системата, отдавна е оптимизиран за поддръжката на публични и частни „облачни“ платформи.

Важно предимство на предлагането на бизнес софтуер на абонаментен принцип е също, че този модел извежда сигурността на фирмената информация на много по-високо ниво. Липсата на локални данни и поставянето им в защитени физически и по отношение на мрежата центрове за данни предоставя много по-високо ниво на сигурност и защита от неоторизиран достъп. Конкретно централният публичен „облак“ на системата EnterpriseOne защитава данните на две места в България и на една локация в Западна Европа. Освен това корпоративните клиенти ще имат възможност да изграждат собствени частни „облачни“ среди, даващи възможност за разпределение на ресурсите, по подобие на публичните, което не се е предлагало досега за традиционните on-premise софтуерни продукти. От тази особеност ще могат да се възползват много големи корпоративни клиенти, както и доставчици на хостинг услуги, осигуряващи достъп за трети лица. Това от своя страна отваря и изцяло нова ниша за хостинг доставчиците, които ще получат възможността да използват специални лицензи, изграждайки собствени публични „облачни“ услуги, базирани на EnterpriseOne Server, подобни на публичния хостинг, предлаган от ERP.BG.

За автора